Na stretnutí s klientmi je časté, že pri zadaní profilu ich budúceho zamestnanca nájdeme požiadavku „ANGAŽOVANÝ“. Ich predstava je často taká, že budúci zamestnanec príde na pohovor, prijmú ho do zamestnania a hneď bude angažovaný. Znie to super, ale….
Globálne prieskumy zaoberajúce sa zisťovaním angažovanosti zamestnancov prišli s nie celkom lichotivými číslami pod 20% úrovňou.
Mnohí manažéri si bohužiaľ neuvedomujú, že angažovaný zamestnanec neprichádza, ale sa VYTVÁRA postupnou spoluprácou s ním, jeho vedením, rozvojom. Čiže riešením je dlhodobá práca so zamestnancom. Tulivak a free zóny či futbal sú fajn, no vďaka nim sa angažovaným nikto nestane.
Ako teda nájsť angažovaného zamestnanca?
- Hľadajte ho vo vnútri firmy
- Hľadajte talenty a pracujte s nimi
- Majte spoločný cieľ
- Dajte svojim zamestnancom možnosť sa vzdelávať a rozvíjať ich schopnosti.
- Odmeňujte a oceňujte najlepších.
- Buďte úprimní pri dávaní spätnej väzby a dávajte ju často
- Rozvíjajte silné stránky svojich zamestnancov
Prieskumy hovoria jasne – angažovaný zamestnanec je prínosom.
No nehľadajme ho vonku, ale vo vnútri vašej spoločnosti, určite tam je.
Katarína Mocová