Popis kurzu
Ako zlepšiť komunikačné zručnosti a schopnosť presadiť sa bez narušenia medziľudských vzťahov. Naučiť sa asertívne zvládať konfliktné situácie v práci aj mimo nej. Práca s kritikou a so spätnou väzbou.
Obsah kurzu
Komunikácia – základ sociálnej interakcie
- verbálna a neverbálna komunikácia – analýza neverbálnych prejavov seba i partnera
- bariéry v komunikácii
- typológia komunikačných partnerov, voľba vhodnej stratégie a komunikačného štýlu
- najčastejšie prekážky v komunikácii
Asertivita v praktickom živote
- asertívna filozofia a asertívne práva
- charakteristiky a rozlišovanie základných štýlov správania sa: agresívne, manipulačné, pasívne a asertívne správanie
- asertívne reakcie na tieto štýly správania sa
- techniky asertívnej komunikácie
Spätná väzba
- ako prijímať a dávať spätnú väzbu
- vyrovnávanie sa s kritikou – konštruktívna kritika
- asertívna argumentácia
- ako sa ochrániť pred manipuláciou a útokmi
Riešenie konfliktných situácií
- analýza konfliktných situácií na pracovisku
- výukový film: Druhy konfliktov na pracovisku a ich riešenie
- konflikt a jeho pochopenie
- zdroje konfliktu, fázy konfliktu
- spôsoby riešenia konfliktov
- pochopenie vlastného – preferovaného prístupu riešenia konfliktov
- riešenie typických situácií z praxe
Poznámka k cene
V cene sú zahrnuté študijné materiály na tréning, obed formou donášky, občerstvenie počas tréningu, osvedčenie o absolvovaní.